Podvozek typu Tatra

Vozy původní Calm, později označené Balm, Bam a v 80. letech Bnp číselného označení 21-29, s jejichž výrobou bylo započato v roce 1939 v provedení s postranní chodbou a letech 1949-1950 s chodbou uprostřed. Původním určením těchto vozů bylo řazení do lehkých motorových rychlíků ve vnitrostátní přepravě do rychlosti 120 km/h, byly navrženy k motorovým vozům M 284.0,1 s nimiž shodné tvary skříně. Později se, z důvodů velké hmotnosti a problematického individuálního vytápění, uplatnily ve vlacích tažených lokomotovami.

Bam
1. Rám podvozkusvařované konstrukce s čelníky
2. Prvotní vypruženívinutými šroubovitými pružinami umístěnými na vahadlech pod ložiskovou skříní.
...Vedení dvojkolíje rozsochové.
...Uložení skříně vozu na kolébkuplochou tornou a postranními kuznicemi
4. Druhotné vypruženílistovou pružnicí (vzdálenost středů ok 1700 mm, 10 pružin průřezu 120*16 mm), zavěšenou pomocí hraníkových závěsů 3 přímo na rám podvozku. Při zlomení hlavního listu pružnice zabrání záchytka 5 pádu druhotného vypružení do kolejiště.
...Rozvor podvozku2800 mm.

Vůz řady Bam rok výroby 1949-1950

Hmotnost vozu32 500 kg
Délka přes nárazníky22 520 mm
Vzdálenost otočných čepů14 800 mm
Míst k sezení88
BrzdaSoustava KNORR, rychločiný rozvaděč, jeden brzdový válec 12 palců, zdrže jednošpalíkové
Přechod mezi vozyPřechodový můstek, dvířka a shrnovací zábradlí
Okna v oddílechCelospouštěcí vyvážená s rámy lisovanými z ocelového plechu a jednoduchým sklem
Vůz je vytápěn nízkotlakým parním topením z vlastního i cizího zdroje s automatickou regulací. Jako vlastní zdroj páry slouží nízkotlaký kotel s naftovým vytápěním, umístěný ve vytápěcí kabině uprostřed vozu.