obr. 4: smyk dvojkolí
Při smyku dvojkolí se prudce sníží úhlová rychlost dvojkolí a s ním i unašeče 2 a svorníku 4. Pružina 5 nestačí udržet setrvačník 6 v centrální poloze a akumulovaná kinetická energie jej natočí vůči unašeči. Ložisko 3, které se odvaluje v šroubové dráze vytvořené na vnitřní straně pláště setrvačníku, zvedne po jeho natočení svorník 4 a umožní tak sepnutí kontaktů 7. K horní předepjaté části kontaku je připevněn seřizovací šroub, který volně prochází v otvoru ve spodním kontaktu. Seřizovací šroub se opírá o svorník 4, který svým posunutím umožní dotyk předepjatých kontaktů.

Po přivedení napětí z vozové baterie „bat“ přestaví cívka 8 elektropneumatického ventilu „ev“ ventil 9 tak, že je zároveň utěsněn výfuk 10 a rovněž vpuštěn stlačený vzduch pod přestavný píst 11, který přestaví ventil 12. Takto je uzavřen přívod stlačeného vzduchu z potrubí 13 do brzdového válce „bv“, nakopak tlak v brzdovém válci, vpuštěný uvolněným sedlem ventilu 12, stlačí pružinu omezovacího ventilu 14 a uniká výfukem ve spodní části vypouštěcího ventilu „vv“.

po kliknutí na obrázek 4 dojde k obnovení adheze dvojkolí