Uložení skříně vozu podvozku
Görlitz V - Dunakeszi

Hlavní příčník spodku skříně vozu 3 je na kolébku podvozku 4 uložen pomocí ploché torny a dvojice postranních kluznic.
uložení skříně vozu na podvozek Görlitz V
obr. 1: plochá torna Görlitz V
Na hlavní příčník spodku skříně vozu je upevněn horní díl ploché torny 1, spodní díl ploché torny 2 je pomocí šroubů upevněn ke kolébce podvozku. Po sestavení dílů torny je konec nicohlavu 6, který je protažen skrz spodní díl torny, zajištěn pomocí klínu tak, aby bylo možné vůz zvednout ve zvedácích i se zavázanými podvozky. V rámci modernizace byly díly torny podloženy tlumící pryžovou podložkou. Na obrázku 1 jsou ještě patrné příčníky rámu podvozku 2.
postranní kluznice Görlitz V/Dunakeszi
obr. 2: postranní kluznice Görlitz V/Dunakeszi

Původní výškově stavitelné neodpružené postranní kluznice s kulatými kluznými kotouži z tvrzené tkaniny zůstaly zachovány (obr. 2).

vagony.cz / pojezdy / podvozky / Görlitz V - Dunakeszi / uložení skříně vozu na podvozek