Vůz drudé třídy s poštovním oddílem lehké stavby řady Bix-Post
Vozy řady BFalm se liší od vozu Bix uspořádáním interiéru, kdy jedna polovina vozu je samostatným poštovním oddílem.
Při stavbě skříně bylo sledováno dosažení maximálních váhových úspor při dodržení předepsané pevnosti v tlaku na čela.
Na nosnou konstrukci spodku bylo použito vesměs za studena lisovaných profilů. Na bočnici a kostru střechy stejných profilů,
ale o menší síle. Skříň je vyráběna svařováním výlisků a plechů do šesti dílů. Všechny díly jsou navzájem svařeny.Vůz je vybaven neprůběžným tahadlovým zařízením lehké konstrukce.
Tahadlový hák je odpružen vinutou zpruhou se zatížením lOO kN. Šroubovka se závěsnicemi
je rovněž lehkého provedení s pevností 350 kN. Nárazníky jsou trubkové, svařované, odpružené vždy dvojicí vinutých pružin.
Střední oddíl je vybaven třídícími stoly a skříní na šaty, krajní oddíl je určen pro přepravu balíků. Všechna okna tohoto oddílu jsou pevná, chráněná zevnitř mřížemi. Čelní panoramatická okna jsou zaslepena.
Počet sedadel je snížen na 32. Jinak je vůz shodný s vozem řady Bix.
Vytápění vozu je naftové teplovzdušné. Vůz má dva agregáty, které dodají za jednu hodinu 20 000 kcal při plném výkonu. Oba agregáty jsou umístěny pod podlahou vozu podél bocnice. Větrání je provedeno kromě polospouštěcimi okny ještě stropním odsávačem, který je umístěn v podélné ose ve stropním kanále,
který slouží i pro vedení elektrické instalace.Všechny vozy byly vybaveny zásuvkou a kabelem pro mnohočlenné řízení motorových vozů z jednoho stanoviště strojvedoucího.Vozů řady BFalm bylo Vagónkou Tatra Studénka, dodáno v roce 1961 celkem 30 kusů.
|