vozy

Podvozek 26.2.8

Středoevropský nákladní podvozek je postupně zdokonalovaným základním typem nákladního podvozku 26-2, používaného u ČSD po roce 1947. Existovala vývojová řada podvozků: 26-2.4; 26-2.5; 26-2.6; 26-2.7; 26-2.8. Od svého vývojového předchůdce 26-2.7 se podvozek 26-2.8 liší zvýšením torny a kluznic o 10 mm, zkrácením spojnice převodních pák brzdy o 10 mm, snížením nosníku brzdy o 3 mm a zkrácením závěsek převodnic brzdy o 30 mm.

V šedesátých letech se vyrábělo několik variant podvozků typu 26-2. Typ 26-2.8 vznikl rekonstrukcí typu 26-2.7 v souvislosti s přechodem průměru dvojkolí 940 na 920 mm podle vyhlášky UIC 510.
Podvozek je určen pro čtyřnápravové nákladní vozy s hmotností na nápravu do 21 t, jež mají přípravu pro zabudování automatického spřáhla.
Z důvodu rozlišení v provozu a při udržovacích pracích je typ 26-2.8 na obou podélnících pod kruhovým otvorem označen číslicí 8 provedenou svarovou housenkou
Rám podvozku je celosvařovaný, uložený na ložiskových skříních vzoru 59 V prostřednictvím osmilistých pružnic, které jsou zavěšeny na rámu plochými závěskami. Hlavní příčník rámu podvozku je opatřen kulovou tornou a postranními kluznicemi.

26.2

1. Rám podvozkuSvařované konstrukce se dvěma podélníky, čelníky a hlavním příčníkem
2. VypruženíListovými pružnicemi na plochých závěskách
3. Vedení dvojkolíRozsochové
4. Uložení skříně vozu na podvozekKulovou tornou a dvojicí kluznic
5. Brzdašpalíková s oboustranným obrzděním dvojkolí
...Hmotnost podvozku4500 kg
...Rozvor podvozku2000 mm
...Maximální provozní rychlost100 km/h

vagony.cz / pojezdy / podvozkové / podvozek 26.2.8

Valid HTML 4.0 Transitional