Vedení dvojkolí podvozku Diamond

Podvozek Diamond má pevné vedení dvojkolí, které z ložiskových skříní a dvojkolí dělá součást poddajného rámu podvozku. Ložiskové skříně (obr. 1 poz. 1) jsou uloženy nevypruženě pomocí svých osazení do výřezů v postranicích 2 a zajištěny šrouby 3, nebo u starších konstrukcí je ložisková skříň upevněna k postranici dlouhými svorníky.
pevné vedení dvojkolí
obr.1: pevné vedení dvojkolí
Pevná vazba dvojkolí umožňuje žádoucí pohyby postranic rámu podvozku při jízdě po nerovnostech trati, především při křížových propadech koleje, kdy nápravy v podvozku nesou vůči sobě rovnoběžné.

Při pevném vedení dvojkolí je důležité, aby byl rám podvozku při absenci vypružení rámu podvozku schopen sledovat křížové propady koleje a zajistit tak bezpečnost proti vykolejení. Mezi nevýhody pevného vedení dvojkolí patří velká hmotnost nevypružených hmot, která negativně působí jak na trať tak na vůz s podvozkem Diamond. Další nevýhodou je, že poddajný rám s pevným vedením dvojkolí je vhodný pro rychlost nepřekračující 100 km/h.

vagony.cz / pojezdy / podvozkové / diamond / vedení dvojkolí