Vozy s podvozky VÚKV typ 801 řady Bt (ex Bai)

Čtyřnápravový osobní vůz druhé třídy se dvěma velkoprostorovými oddíly a chodbou uprostřed, určený pro vnitrostátní přepravu Vozy byly vyráběny ve Vagónce Studénka n. p. v letech 1969-1975 pod původním označením Bai, v současné době jsou označeny Bt.

Bt

Vůz je konstruován pro rychlost 160 km/h, při současném vybavení osobní brzdou je jeho maximální provozní rychlost 120 km/h

Interiér vozu disponuje 88 pevnými dvojitými sedadly (u příčky jednoduchými) s odklopnými sedáky. Sedadla jsou středně polštářovaná, potažená plastickou kůží. Zavazadlové police jsou příčné, konstruované z hliníku. Na obou představcích vozu je umývárna a WC.

Vytápění vozu je teplovzdušné s výměníkem tepla parním a elektrickým o napětí 3000 V s automatickým ovládáním. Rozvod ohřátého vzduchu do vozu je kanály na podlaze pod okny vozu.

Bt

Jako zdroj elektrické energie slouží třífázový alternátor s výkonem po usměrnění 6,3 kW, upevněný na rámu podvozku a poháněný od přilehlé nápravy krátkým kloubovým hřídelem. Když vůz stojí, je jeho palubní síť o napětí 48 voltů zásobována z vozové baterie, umístěné ve skříních pod podlahou vozu.

Osvětlení vozu je zářivkové, napájené z tranzistorových měničů umístěných ve svítidlech. Nouzové osvětlení je žárovkové.

vagony.cz / pojezdy / podvozkové / podvozky VÚKV / typ 801 a 803 / vůz Bt