Rám podvozku Diamond

podvozek Diamond
obr.1: rám podvozku Diamond

Rám podvozku je tvořený dvěma postranicemi příhradové konstrukce (obr. 1 a 2 poz. 2) v litém, starší konstrukce v nýtovaném provedení. Postranice jsou vzájemně vázány dvojkolími pevnou vazbou ložiskových skříní 3. Žádoucí pohyby postranic při jízdě po nerovnostech trati (především při křížových propadech koleje) jsou umožněny konstrukcí uložení ložiskových skříní v postranicích, u starších verzí poddajností postranic. Dvojkolí spolu s ložiskovými skříněmi zastávají funkci příčníků rámu podvozku. Příčník 1 není součástí rámu podvozku, ale funguje obdobně jako kolébka podvozků s dvojitým vypružením. Příčník je na postranice uložen přes šroubovité válcové pružiny tak, aby se mohly postanice vůči příčníku naklánět ve svislé rovině.

Při dodržení nutných vůlí ve spojení ložiskových skříní a postranic dochází působením třecích sil mezi koly a kolejnicí při průjezdu obloukem ke vzájemnému posunu postranic ve směru podélné osy. Postranice na vnější straně oblouku je tlačena proti směru jízdy a dochází tak k nepříznivému zvětšení úhlu náběhu u dvojkolí vpředu ve směru jízdy.
podvozek Diamond
obr.2 rám podvozku Diamond
Rám podvozku je schopný se skvěle přizpůsobit nerovnostem koleje. Tato přizpůsobivost je naopak vykoupena nízkou maximální rychlostí podvozků Diamond.

vagony.cz / pojezdy / podvozky / podvozek Diamond / rám