Bn (ex Bam)

Čtyřnápravový podvozkový vůz druhé třídy, vyrobený ve Vagónce Studénka v roce 1969 pro
vůz Bn
obr.1: vůz Bn
mezinárodní motorový rychlík Vindobona, vedený vozy řady M 296.1.

Vozy jsou normální stavby, vyhovují vyhlášce UIC 567 a odpovídají typu Y této vyhlášky.

Interiér vozu je koncipován jako oddílový s postranní chodbou, na každém představku je jedna umývárna a WC. V devíti oddílech je 72 míst k sezení na středně čalouněných sedadlech z pěnového latexu a koženky.

Vytápění je individuální, zajišťují ho dva poloautomaticky regulované naftové agregáty Va 20 každý o výkonu 23,3 kW. Rozvod tepla je teplovodní, topným médiem je nemrznoucí kapalina Fridex o objemu 140 litrů.

Zdrojem elektrické energie je dynamo, umístěné na spodku vozu, poháněné od přilehlé nápravy kloubovým hřídelem o výkonu 5 kW. Palubní napětí je 48 voltů, když vůz není v pohybu, je zásobován z vozové baterie, umístěné ve skříních pod podlahou vozu.

Osvětlení vozu je zářivkové, napájené z tranzistorových měničů umístěných ve svítidlech. Nouzové osvětlení je žárovkové.

vagony.cz / pojezdy / podvozky / podvozky VÚKV / typ 8-802 / vůz Bn